Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

09.04.2024 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

Tegoroczne zajęcia feryjne zostały podzielone na trzy tematy dostosowane do potrzeb uczestniczących w nich dzieci. Udział w nich brały uczennice szkoły podstawowej z trudnościami w otwieraniu się na kontakt werbalny, mutyzmem wybiórczym, lękliwością, jak również dzieci w wieku przedszkolnym z problemami artykulacyjnymi i dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Z tego względu do każdego spotkania przygotowano osobny program terapeutyczny o odmiennym tytule.

Pierwsze spotkanie, które odbyło się dnia 27.01.2020 r. zorganizowano dla dziewczynek z trudnościami w otwieraniu się na kontakt werbalny, zaś ich tytuł „Miękkie emocje – włóczkowe kreacje” pośrednio wskazywał na ich przebieg. Uczestniczki podczas działań angażujących motorykę małą (działania na kolorowej włóczce) obniżały napięcie w ciele towarzyszące spotkaniu w grupie i werbalizacji, przenosząc jednocześnie swoją uwagę na wykonywaną czynność. Proponowanym aktywnościom towarzyszyły odpowiednio przygotowane rozmowy dostosowane do możliwości emocjonalnych uczestniczek spotkania (odpowiadanie na pytania zamknięte, możliwość wyboru, pytania otwarte, próby swobodnego dialogu). Jednocześnie dziewczynki miały okazję poznać swoje mocne strony, umiejętności, jak i przepracować lęki, obawy związane z komunikacją słowną na forum grupy.

Kolejne spotkanie w ramach zajęć feryjnych odbyło się 30.01.2020 r. – „Kreatywna stymulacja”. Jego uczestnikami były dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją drogę z komunikacją, jej budowaniem i kształtowaniem. Przygotowane zajęcia podzielone zostały na kilka części, w ramach których stymulacji poddawano kolejno motorykę dużą, motorykę małą, funkcje słuchowe i aparat artykulacyjny. Jednocześnie w toku prowadzonych działań motywowano dzieci do podejmowania komunikacji werbalnej, programując ruch, nadając znaczenie werbalne każdej realizowanej przez uczestników czynności. Zajęcia te połączone zostały z warsztatami dla rodziców dotyczącymi stymulacji rozwoju mowy dziecka z kreatywnym wykorzystaniem materiałów codziennego użytku.

Ostanie spotkanie 31.01.2020 r. – „List do Pani Zimy” adresowane było do dzieci starszych, uczestniczących w terapii logopedycznej na terenie Poradni z uwagi na trudności artykulacyjne. W zajęciach tych udział wzięli sami chłopcy. Podczas prowadzonego spotkania dzieci miały okazję podejmować się licznych aktywności ruchowych połączonych z działaniami o charakterze zabawowym, a koncentrujących się na usprawnianiu aparatu mowy, motoryki dużej i małej, doskonaleniu artykulacji oraz rozwoju zdolności poznawczych.

Uczestnicy wszystkich trzech spotkań wykazywali się dużą aktywnością i spontanicznością podczas wykonywania proponowanych ćwiczeń, wskazując na chęć udziału w takiej formie aktywności również w kolejnych latach.

Galeria zdjęć z realizacji zajęć feryjnych w Filii w Żabnie. Galeria zawiera 6 zdjęć.